Uzmanların çağrısı: “Çocuklar sebze ekip dondurma yiyerek bilimi öğrenmeli”

İngiltere merkezli dört bilim kuruluşu, eğlenceli tecrübeleri eğitim müfredatının bir modülü haline getirmek için hükümete tekliflerde bulunuyor. 

Kraliyet Kimya Derneği, Fizik Enstitüsü, Kraliyet Biyoloji Derneği ve Bilim Eğitimi Derneği, çocukların kavramları gerçek ömürle ilişkilendirebilmeleri gerektiğini söylüyor.

Kraliyet Kimya Derneği’nden siyaset uzmanı Aylin Özkan, “Kimya için tekliflerden biri de, 11 yaşına gelindiğinde tüm çocukların sıcaklığın nasıl işlediğini ve ısıtma ve soğutmanın şeyleri nasıl değiştirebileceğini anlamaya başlamasıdır. Bir öğretmenin bunu anlatmasına yardımcı olması için dondurmadan daha yeterli bir araç olabilir mi?” dedi.

Fizik Enstitüsü’nün kıdemli danışmanı Charles Tracy de, “Birçok çocuk gürültü yapmaktan hoşlanıyor, fakat bunu sınıfta kullanmak, ses perdesi ve hacim üzere kavramların temellerini öğretmeye yardımcı olabilir.” formunda konuştu.

“CANLILARIN ÖMÜR DÖNGÜLERİNİ ÖĞRENEBİLİRLER”

Kraliyet Biyoloji Derneği Eğitim Politikaları Başkanı Lauren McLeod ise, “Çocuklar yeşil alanların bedelini öğrenerek, sınıfta zerzevat yetiştirerek ve mahallî bahçe merkezini ziyaret ederek canlıların ömür döngülerini deneyimleyebilir ve sağlıklı ve sürdürülebilir seçimler yapma sürecine dahil olabilirler.” dedi.

Kuruluşlar, müfredatın gözden geçirilmesinin bir “eşitlik sorunu” olduğunu ve sınıflarda tecrübeler sağlamanın çocukların fikirleri için data oluşturmalarına yardımcı olacağını belirten bir rapor hazırladı.

Müfredat incelemesinden çıkan tekliflerin en erken 2025 yılının Eylül ayında uygulamaya konulması planlanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir